پیام آموزشی بهداشتی (دی 1402)

آلودگی هوا

روابط عمومی بیمارستان اقبال

در شرایط آلودگی هوا برای کسانی که جهت خروج از منزل ضرورتی ندارند، ماندن در خانه بهترین راهکار است تا خود را از مواجهه با هوای آلوده دور نگه‌ دارند. در منزل بمانید و در و پنجره‌ها را ببندید.

هوای آلوده بر افراد آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالمندان و زنان باردار تاثیرگذارتر است.

در شرایط آلودگی هوا، کمتر از خودرو شخصی استفاده کنیم و حمل و نقل عمومی را در اولویت قراردهیم.  از ماسک مناسب آلودگی هوا استفاده کنیم.

استفاده از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و استفاده از دستگاه‌های تصفیه کننده هوا (حتما قبل از خرید مزایا و معایب آن را بررسی کنید) می‌تواند در بهبود کیفیت هوای داخل خانه موثر باشد.

نرمش و ورزش در روزهای آلوده باید در منزل یا باشگاه‌های ورزشی مسقف و دارای سیستم تهویه انجام شود و از ورزش کردن در فضای باز به‌ ویژه فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت

مثل دویدن و دوچرخه‌سواری که سبب افزایش میزان تعداد تنفس می‌شود، خودداری شود.

استفاده از میوه و سبزیجات تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی، مصرف شیر و لبنیات کم چرب، مایعات فراوان، چای سبز، انار، زرد چوبه ، دارچین، فلفل ، ویتامین های C  و E موجب تقویت سیستم ایمنی و دفع سموم و آلاینده ها از بدن موثر خواهد بود. با توجه به این که آلودگی هوای سبب تحریک ناحیه فوقانی سیستم تنفسی و ایجاد سرفه می‌شود، بهتر است با نوشیدن آب و مایعات از خشک شدن گلو جلوگیری کنید.

تهيه كننده: سوپروايزر آموزشي  بيمارستان اقبال

منبع : https://ebtekarnews.com/20649